Statutenwijziging van een B.V. / N.V.
De statuten van een B.V. of N.V. worden vastgelegd in de notariële akte van oprichting.
In de statuten wordt de interne organisatie van de Besloten Vennootschap (B.V.) of Naamloze Vennootschap (N.V.) geregeld. De statuten van een B.V. of N.V. worden vastgelegd in de notariële akte van oprichting.
De statuten dienen volgens de wet in ieder geval de volgende gegevens te bevatten:
de naam van de vennootschap
de zetel van de vennootschap
het doel van de vennootschap
de blokkeringsregeling (bij een B.V. verplicht)
De statuten van een B.V. of N.V. kunnen ten alle tijden worden gewijzigd. Daartoe dient de algemene vergadering van aandeelhouders een besluit te nemen. De wijze waarop het aandeelhoudersbesluit genomen moet worden is vastgelegd in de statuten van de B.V. en N.V. alsmede in de wet.
Tevens dient het ministerie van Justitie een verklaring af te geven dat zij tegen de wijziging van de statuten geen bezwaren heeft. Daartoe dient een formulier ingevuld en ondertekend te worden waarop is aangegeven wat er gewijzigd gaat worden. De aanvraag van deze "verklaring van geen bezwaar" wordt verzorgd door de notaris.
Wilt u meer weten ten aanzien van een statutenwijziging, maak dan een afspraak met Notariskantoor Van der Tuin. Ook hebben wij voor u een brochure met nadere informatie beschikbaar.